fredag den 20. maj 2011

Min nye madblog

Så kom navnet på min blog pludselig til mig. Happydays! Et af Jamie Olivers udtryk for skøn mad, og jeg elsker skøn mad..
Så velkommen til min fresh blog om mad, som vil følge mig i mine faser. Jeg laver mad fra alle lande(næsten) og er fascineret af ny mad i nogle måneder ad gangen, og får hele tiden nye lyster. Læs gerne et lille indlæg om min mad her.
I aften fik vi de skønneste enchiladas med ris og bønnedip til. Det smagte pragtfuldt!.
Enchiladas kan fyldes med rester fra chili con carne.







Enchiladas
4 tortillas
en rest chili con carne
en portion tomatsovs
lidt reven cheddar eller anden ost
solsikkeolie

Steg tortillas i olie, til de bliver let brune. Fyld chili con carne og evt. en rest ris i og rul sammen. Læg dem i et fad med lukningen nedaf. Hæld tomatsovs over og drys med ost. Bag i ovnen i ca. 20-25 min. ved 200 grader, til osten er smeltet.

Server til ris og guacemole eller bønnedip.

Bønnedip

En portion stegte pintobønner
en halv portion tomatsovs
lidt reven cheddar
lidt flødeost eller creme fraiche.
evt lidt hakket frisk koriander.

varm bønnerne i lidt olie. Hæld ostene over og sluk. Vend til osten er smeltet og hæld tomatsovs over. Server det ved stuetemperatur. Sovsen kan også bruges som dip til chips.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar