tirsdag den 13. september 2011

Endnu en grøntsagscurry.

Så har jeg lavet en curry af grøntsager fra haven. Jeg kom lidt sent i gang med haven, men vil være mere klar næste år. Nu nyder jeg dog mine squash, fennikel, rødbeder og spinat.

Egentlig er en curry næsten altid det samme, der er lidt forskel på krydderier og grøntsager, men fremgangsmåden er den samme.

Til denne er det disse:
1 stort løg
2-3 fed hvidløg
4-5 cm frisk ingefær
1 spsk garam masala
1 spsk spidskommen
1 spsk stødt koriander
chili
salt, peber
2 gulerødder
3 persillerødder
1 squash
1 aubergine
1 bk. champignon
1 rød peber
1 ds. flåede tomater
måske lidt vand
2 tsk bouillon

Hak løg, hvidløg, chili og ingefær fint. Steg det i olie, uden at brune. Hæld krydderier i. Rens grøntsagerne og skær dem i mundrette størrelser og svits det med i. Tilsæt salt og peber. Hæld tomater over og tilsæt resten. Lad simre i 20-30 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar